A Hármas-Körös helyi szabályozását követően 1882-ben 50 m hosszú fahidat építettek Gyomára. Ez a hídméret kicsinek bizonyult, ezért 1889-ben átépítették Kikindai Gyula, Gyulai Államépítészeti Hivatal mérnökének tervei alapján. A 214 m hosszú hidat az árvizek rendszeresen próbára tették, ezért szükségessé vált a szerkezetének a modernizálása.
A napjainkban is látható ötnyílású rácsos acélhidat jelenlegi helyén 1909-ben adták át a forgalomnak. Tervezőjük Kádár József és Pellegrini Dávid aradi vállalkozók voltak, a híd vasszerkezetét a Schlick-gyár készítette el. A hidat a II. világháború pusztítását elkerülte, de 1971- ben egy magas jármű tönkre tette a pálya feletti főtartóak, amelynek a hatására a híd egy nyílása leszakadt. Bár azóta többször erősítették, átalakították, lényegében őrzi eredeti tervezőinek, építőinek munkáját.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése