A Csömödéri Állami Erdei Vasút Magyarország leghosszabb nyomvonalú kisvasútja, ahol még napjainkban jelen van a teherszállítás és a személyforgalom is. Emellett a kisvasút mesés fenyves és bükkös vidékeket érint, sőt a Kerka-völgyét és a Kistolmácsi-tavat is útba ejti.
A zalai dombok között húzódó erdei vasúthálózat kiépítése 1918-ban kezdődött a Csömödér és Szentpéterfölde közötti vonallal. Ez a pálya kötötte akkoriban össze a csömödéri fűrészüzemet az Esterházy Hitbizomány erdőterületeivel. Az időközben gőzvontatásra váltó erdei vasútvonal 1920 és 1930 között nyerte el mai, 110 kilométeres hosszúságát. A kisvasúton a menetrendszerű személyszállítás 1954-ben kezdődött meg a Csömödér–Kistolmács között
2000 szeptemberében pedig felavatták a Lenti–Csömödér között lévő szakaszt, ezzel érte el nagyjából a ma is használt pályahosszt.
Menetrendszerűen április végétől kezdődik az itteni utas szállítás, és szeptember végéig közlekednek a kocsik.
Az utasok nagy kedvence az Ábel névre keresztelt erdélyi gőzmozdony, amely a Tamási Áron regényhősről kapta a nevét.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése