![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiMUweN0qgjQpp9EY9HkVKADcCaTt3QJ65ZIw0Wp0enV85iuXhHt_dXyX7aeXWV5aZDIGu3yUogOGafltuElAYdS83g30sdOIckvizCpB2Eyv1wSRR4GO2GfRKbeTQHH5lUa7lELVPbrjc6/s640/119+%2528L%2529.jpg)
A kevésbé fajsúlyos mátrai kisvasutazás történelemé 1906-ra nyúlik vissza, ugyan is ekkor építette ki az Egri Érseki Uradalom első szárnyvonalat. A keskeny nyomtávolságú, lóvontatású pálya, mely Gyöngyössolymostól északra a Nagy-völgyben helyezkedett el és a Nyírjesi vonal nevet kapta.
A mai is használatos pályaszakaszon a húszas évek elején indult meg a teherforgalom és a gyönygsösi Orczy kastély és környékbeli borospincék között ingázott. Persze a világháború és az időjárás viszontagságai nem kímélte az erdei vasutat.
A mai is használatos pályaszakaszon a húszas évek elején indult meg a teherforgalom és a gyönygsösi Orczy kastély és környékbeli borospincék között ingázott. Persze a világháború és az időjárás viszontagságai nem kímélte az erdei vasutat.
A Mátravasút mai két megmaradt szakaszát az Erdő- és Fafeldolgozó Gazdaság üzemelteti. Az első, avagy fővonalon Gyöngyös-Mátrafüred között zakatol a dízel vonal, a nevesebb és szebb látnivalókat ígérő vonal azonban a Gyöngyös-Lajosháza között húzódó 18 km-es szakasz. Sőt 2012 óta a vonat már egészen a Szalajka-házig eldöcög, a frissen helyre állított síneken.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése