Túra: Kis lak áll a nagy... (2019)

Kutyakapró kereszt

„Kis lak áll a nagy Duna mentében;
Oh mi drága e lakocska nékem!
Könnyben úszik két szemem pillája,
Valahányszor emlékszem reája.

Bár maradtam volna benne végig!
De az embert vágyai vezérlik;
Vágyaimnak sólyomszárnya támadt,
S odahagytam őslakom s anyámat.

(Petőfi Sándor)








Árpád Útján 1.

Nyughatatlan gyerekként vártam már a túra kezdetét, mert nagyon kíváncsi voltam a Petőfi Túrakör csapattagjaira, és a Felső-Kiskunságban sem jártam még ez előtt.


Szent István ünnepének reggelén elkezdtük a vándorlásunkat az Árpád útján, és a kezdeti viszontagságoknak már nyoma sem volt. Szerencsére a sors most is jó társaságba terelt bennünket, és a majd 40 fokos napsütés ellenére sikerült jó hangulatban végig kérdezz-felelekeznünk a távot. A Petőfi versét megihlető Kutyakaparó csárdánál pedig a túrázó mivoltom egyik legnagyobb megtiszteltetését élhettem át, ugyanis mi helyezhettük fel a koszorút a híres költőnek emléket állító tábla mellé.

forrás: openstreetmap.org

Útvonal:

  Kőröstetétlen - Millenniumi emlékmű - Hármashatár - Czakó-halom - Kutyakaparó csárda - Kőrös-ér - Árboz-tó - Kocsér


Táv és szintemelkedés:

21 km/ 0 m



Árpád útján

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése