Túra: Kengyeli nyereg (2022)

Hanton, dombon, dombvidéken jártam,
halmon, hegyen, hegytetőkön álltam,
s amit láttam, most, amit csak láttam,
hallja meg a világ: elkiáltom:

hantot láttam, napsütött mezőket,
halmot láttam, hegyet, hegytetőket,
és csatornát, csillogó folyókat
szántóföldet, erdőt, legelőket.”

(Babits Mihály)

Az Alföld lankáin

























Szent Márton Zarándokút 02.

Az elmúlt szombaton újra elővettük a hátizsákokat és folytattuk Szent Márton útját az Alföldön.
 
A reggeli szandaszőlősi hosszú betonos „randevú” után a környék leghíresebb kunhalma felé vettük az irány. A Beke Pál halmon látott kelta, egyiptomi és ősmagyar hitvilágot összemosó kiállítás sokáig főtéma volt a gyaloglásunk során. De aztán ahogy a Kengyelhez tartozó Baghy-Majorba értünk a háborgó lelkünk is megnyugodott, ugyanis a Baghy-család által emelt kápolna és kúria, a hozzákapcsolódó szélmalommal együtt egy páratlan kincsesdobozt alkot az Alföld szívében.



forrás: openstreetmap.org

Útvonal:

Szolnok, Tiszaliget (StM) - Turcsányi-kereszt - Alcsi-Holt-Tisza - Beke Pál halma - Kengyel - Jézus Szíve templom - Baghymajori szélmalom - Szent Imre-kápolna - Kövér-kereszt - Martfű, Szent István tér



Táv és szintemelkedés:

30 km/ 36 m






Zarándokút a Tiszánál


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése