Túra: Turjánvidékből a Kiskunságba (2020)

„Gyalog járunk néha könnyű lábbal, néha poros saruban, egyik háztól ki, másikhoz be. A te házaidba, mezeidre, erdeidbe, hegyeidre édes népem. Kényes népem, nyakas népem, fogyó népem: azt mondják; de nekem szép népem, erős népem, hív népem.

(Baksay Sándor)

Kunpuszta

Kiskunsági Piros 2.

Az idei Kiskunsági piros második túrája úgy kezdődött, ahogy februárban abban maradt, ugyanis második nekifutásra se tudtunk sajnos a kunbaracsi Vörös-kastély közelébe jutni.

Viszont a reggeli Turjánvidék teljesen elvarázsolt bennünket, ezért engedtünk a kísértésnek, és sokáig inkább a piros kereszten gyalogoltunk, hogy élvezzük a borókabokrokkal elszórtan tarkított területet. Mire a Kiskunságba értünk, már megint eltávolodtunk a pirostól, és a Kunok leszármazottjai által a pusztában hagyott emlékekkel ismerkedtünk, Kerekegyháza határában. Először Hercegegyháza egykori templomának emlékkeresztjét néztük meg, majd a Homoktaposós szerencsénknek köszönhetően az itteni református templomba nem csak gyönyörködhettünk, hanem Kenyeres Tibor által egy csodálatos előadást halhattunk a műemlékről és a környék ügyes-bajos dolgairól.

forrás: openstreetmap.org
Útvonal:

Kunbaracs - Vörös-kastély (P) - Bocskors-erdő  - Kákás-dülő - Adacsi-erdő - Kunpuszta - Hercegegyházi emlékereszt  - Református templom - öregtemető - Kerekegyháza

Táv és szintemelkedés:

22 km/ 78 m

A nyár színei és textúrái